Logo nedir? Sözcük fehvaı olarak gerçeklik önlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda kelime fehvaının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çhileışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin henüz çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde çalışkanlık gösteren teamülletmelerin ekseri logoları dalü özümleme değer. Fakat ansızın ziyade dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çhileışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, basit anlaşılır, kanalırlanması basit, olabilir başüstüneğunca az sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine onat olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıkeşik ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran üstelik temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu selen çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın